"יינות טבעיים" (Natural Wines) , גימיק שיווקי או אמיתה?

למרות גידול בתנועת יצרני "יינות טבעיים" בצרפת ואיטליה שם יקבים רבים מתהדרים בהיותם מפיקים של יינות טבעיים – וין נטורל ('vin naturel'), האיחוד האירופאי כלל לא מכיר במושג.

המוטו של אותם יצרנים הוא כלום לא מוסף, כלום לא נלקח.  בהתחשב ברמת הטכנולויות החדישות הנגישות ליצרנים באירופה , מדובר באימרה חזקה.

אותם יצרנים מתהדריך באי שימוש בשמרים מתורבתים, חומרי הצללה, סינון ,תיקון חומצה או סוכר וכל מוצר מתועש\סינטטי – במיוחד ברמת הטיפול בכרם שם נמנעים מדשנים פטרוכימיים.

המקפידים ביותר אפילו מתנערים משימוש\הוספת גופרית (So2) במהלך ייצור היין.

על שום כך היינות נעים בין מצויינים ויחודיים למוכי קלקול בקטריאלי, מחומצנים ועכורים.

מבקרי שיטת השיווק אומרים כי "היצרנים הטבעיים" מבדלים עצמם מיצרנים "רגילים" על ידי יצירת תמונת שווא, אילו יצרנים שעושים שימוש בטכנולוגיה מודרנית יוצרים יין שאיננו טבעי, דבר שהוא מופרך לחלוטין.

בנוסף, אין ביכולתם להוכיח את טענתם כי השיטות שלהם אכן "טבעיות" משום שבניגוד לשיטות אורגניות למשל שמוגדרות באופן ברור בחוק היין האירופי, אין שום הגדרה לשיטות "טבעיות" או "יין טבעי".

 

למאמר

למאמר המתורגם לעברית (יתכנו עיוותים לשוניים)

למאמרים נוספים בחדשות הכנת היין

 

 

 

שתפו והפיצו לחברים: (-:

Share to Google Plus
פוסט זה פורסם בקטגוריה חדשות הכנת יין בעולם, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.